2017年9月29日金曜日

懐かしい先生にお会いしました

愛媛の秋季大会で坪井病院の研修医時代に一緒だった篠原先生に声をかけられました。いつもスマートにしている先生でしたが、今でもスマートでした。勉強でも常に新しい効率的方法を実践しており、たくさんのノウハウを教えてもらいました。気管支学会という学会ができるから入っておこうとか、消化器集団検診学会に入って胃透視の資格を取ろうとか、新しい情報を次々に仕入れてきました。肺癌診断会を山形で開催するという秘密情報を仕入れてきたのも彼でした。締め切りをとっくに過ぎた研究会に二人で転がり込んで参加させてもらいました。「市中病院では大学医局に遅れを取ってしまう」と、時間を見つけては二人で英語教科書を読み合いました。英語の意味がわからない部分は写真とその説明だけ読んでいきました。懐かしい思い出です。

Established as a classic for 40 years, Paul and Juhl's Essentials of Radiologic Imaging is now in its thoroughly updated Seventh Edition. This concise single-volume text and reference has been consistently praised for its practical organization by body systems and regions, clear and readable style, abundance of superb illustrations, and comprehensive approach to both common and uncommon disorders.The Seventh Edition features 12 new contributing authors and completely rewritten sections on the brain and spinal cord; the chest; and the face, mouth, and jaws. Coverage of the chest includes three new chapters on chest disease in the immunocompromised patient; inflammatory and immunologic disease of the lung; and chest trauma, the postoperative chest, and the ICU patient. The chapter on obstetric and gynecologic imaging also has been rewritten by a new contributing author. The book contains more than 1,700 illustrations--about 1,000 of them new to this edition.

0 件のコメント:

コメントを投稿